Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Gwizd / świst na zimnym silniku

  1. #1
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    876

    Domyślnie Gwizd / świst na zimnym silniku

    Witam,

    Taka sytuacja mnie oto spotkała - parę dni temu zajeżdżając na McDrive przy opuszczonej szybie usłyszałem dziwny świst spod maski /przy szybach zamkniętych nic nie słychać/. Pierwsze podejrzenie - turbina. Zajechałem na kanał w przydomowym garażu i widzę dziurę w dolocie, rura IC - Turbo. Zamówiłem zestaw z forum, rura kwasówka góra i dół, wymieniłem sam dół, wyjeżdżam z garażu iii.. świst słychać dalej, tym razem taki jakby taki czystszy, wyrazistszy, trochę cichszy. Przejechałem z tym jakieś 150km, nie przekraczając 2tyś obrotów bo przy tak niskich obrotach gwizdów brak.

    Zajechałem dziś do kolegi mechanika, jakieś 30km trasy, w drodze dojazdowej gwizd słychać aczkolwiek dopiero przy wyższych obrotach, koło 2.5/3tyś, zajeżdżam do kolegi, zabieram go na małą przejażdżkę i co? Cisza. Gwizdów brak. Deptam na maxa ile wlezie na wszystkich biegach i nic. Auto zbiera sie ładnie, turbodziury brak /przed wymianą kwasówki była spora/. Odstawiłem kolegę, przeprosiłem że zawracam głowę, zajechałem do domu. Auto chwilę ostygło, ruszam dalej iiii.... gwizdy znów sie pojawiły cichsze i na wyższych obrotach ale są. Dodam że to głównie w jeździe, gazowanie na luzie nie daje prawie żadnych objawów.

    Domyślam sie że to jednak jest turbina, pytanie tylko czy to zachowanie jest normalne? Czy można z tym jeździć? Zastanawiam się czy wcześniejsza jazda z dziurą w dolocie /mogłem tak zrobić nieświadomie ze 200km/ może mieć na to jakiś wpływ? Dodam że olej oraz wszystkie filtry /olej, paliwo, powietrze/ wymieniam raz na dwa lata bo rocznie robię około 6 tyś km, olej półsyntetyk, kolejna wymiana przypada na maj tego roku. Auto raczej nie dymi, przynajmniej nie widzę za sobą żadnej chmury. Oleju nie dolewam bo nie ma potrzeby, po dwóch latach zeszła jedna kreska z odczytu komputerowego ale dziś jeszcze sprawdzę stan bagnetem bo tego nie robiłem.

    Pytanie - co robić? Mam dziś zamiar wymienić jeszcze górny dolot na kwasówkę i przejechać sie w trasie z podpiętym kompem bo mam taką możliwość, zbadam wykresy doładowania. Chodzi mi po głowie wymiana jeszcze wężyków podciśnienia ale to chyba nie to skoro gwizdów na gorącym silniku w zasadzie brak.

    O turbo dbam, póki sie olej nie rozgrzeje nie deptam a przed zgaszeniem silnika czekam z minutę więc nie ma mowy o niedbalstwie. Przebieg auta 290 tyś ale pełnej historii nie znam, nie wiem czy turbo było już kiedyś regenerowane.
    Ostatnio edytowane przez flatbeet ; 26-03-2014 o 14:19

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    Czemu akurat miałoby to być turbo ? Na postoju gazowanie= brak gwizdu a podczas jazdy gwizd jest? Turbo chyba działa tak samo, wiadomo że silnik ma wtedy obciążenie no ale chyba nie do tego stopnia że coś by gwizdało? Bardziej szukałbym czegoś co np pod wpływem pędu powietrza może gwizdać, albo jakiejś poluzowanej osłony która podczas jazdy wydaje taki dźwięk o ile to w ogóle gwizd, nie koniecznie mechanicznie. Ja np na zimnym silniku przy 1500-1600 obrotów mam dźwięk drgania jakiejś osłony, podejrzewam osłonę termo od kolektorów bo amelinium znikło przy śrubach. Może warto w tym kierunku ?

    ~ taka była piękna ! :C




  3. #3
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    876

    Domyślnie

    Przyjrzę sie jeszcze osłonom i poszukam w tym kierunku o którym piszesz ale na luzie gwizdy też słychać tyle że na wyższych obrotach ~3 tyś i dużo ciszej, znaczy raz słychać raz nie, jak np pierwszy raz po wymianie dolnego dolotu wjechałem do siebie na kanał i ojciec przygazował parę razy to od spodu nie słyszałem nic. myślałem że to dźwięk silnika zagłusza.
    przeszło mi przez myśl że to może być też jakaś nieszczelność w wydechu ale kurcze... czemu na zimny słychać to doskonale a na rozgrzanym nie? rozgrzany to mam na myśli 90 st i jazda z tą temperaturą przez jakiś czas bo to nie jest też tak ża jak tylko osiąga 90 st to od razu cisza.. nie. trzeba sie trochę z tą temperaturą przejechać żeby gwizdy ustał, tak jak mówię - po pokonaniu 30km gdy dojechałem na miejsce, żeby kolega sprawdził co i jak to wtedy akurat gwizdy ustały

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    podtrzymuje to że to jakaś osłona albo poluzowany element, sśrubka, podkładka, cokolwiek. Wszyscy wiedzą jakie wibracje ma klekot szczególnie zimny a nie oszukujmy się JTDki jakoś super zaawansowane nie są pod względem kultury pracy i wibracji, kombinuj ;D

    ~ taka była piękna ! :C




  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Zimna turbina może czasami w okolicach 2000 obr/min pogwizdywać, jeśli po rozgrzaniu tego nie ma to nie masz się czym przejmować
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    876

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Zimna turbina może czasami w okolicach 2000 obr/min pogwizdywać, jeśli po rozgrzaniu tego nie ma to nie masz się czym przejmować
    dodam że mam wycięty tłumik końcowy, całą puchę. mam wrażenie jakby to gwizdało gdzieś spod auta, możliwe że to nieszczelny wydech? ogólnie to odniosłem dziś wrażenie że z końcówki wydechu też wydobywa sie jakiś inny dźwięk niż do tej pory, świst którego wcześniej nie było

    zrobiłem dziś logi po wymianie dolotu na kwasówkę, góra i dół

    http://oi62.tinypic.com/33ygsv4.jpg

    świst słyszalny na rozgrzanym silniku ale błędu przeładowania nie wywaliło, wg mnie auto idzie dobrze, turbodziura kompletnie zniknęła. powoli chyba przestaję sie tym problemem martwić

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Wygląda jakby overboost się przycinał.

  8. #8
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    876

    Domyślnie

    Problem rozwiązany - przyczyną świstu był nieszczelny przewód pomiędzy turbiną na overboost'em, po wymianie wszystko wróciło do normy ciekaw tylko jestem czy po tym zabiegu poprawił mi się wykres doładowania, sprawdzę to na dniach ale auto ogólnie ciągnie ładnie od dołu i nie wywala żadnego błędu przeładowania więc wygląda na to że Alfinka wróciła do pełni sprawności

    ...i od razu dzień jakiś taki piękniejszy się wydaje

Podobne wątki

  1. Świst/gwizd podczas jazdy
    Utworzone przez mat147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 19:13
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  3. [159] świst / gwizd powyżej 120 km/h
    Utworzone przez donvito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-04-2012, 16:51
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. [155] 155 2.0TS gośnie na zimnym silniku
    Utworzone przez Chudy0 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-01-2010, 17:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory