Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Odwrócenie dyferencjału w skrzyni z 33 boxer

  1. #1
    corek
    Gość

    Domyślnie Odwrócenie dyferencjału w skrzyni z 33 boxer

    Witajcie.
    Chciałem zapytać ludzi którzy widzieli już na oczy rozebraną skrzynię z Alfy 33. Czy jest możliwość odwrócenia w niej dyferencjału w taki sposób aby montując takiego boksera w maluchu z tyłu - czyli odwrotnie (tył do przoudu) niż siedzi oryginalnie w alfie mieć nadal biegi w przód i jeden w tył?

    Serdeczne dzięki za odpowiedź.

    PS: temat raczej luźny - czysta ciekawość zapoczątkowana głupim pomysłem.

  2. #2
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Widziałem i myślałem dokładnie o tym co piszesz. Dyfra w skrzyni nie obrócisz na 100% przynajmniej nie w oryginalnej. Najprostszy sposób wg mnie to wciągnięcie silnika z 33 do środka przed skrzynie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    Cytat Napisał dav13 Zobacz post
    ... Najprostszy sposób wg mnie to wciągnięcie silnika z 33 do środka przed skrzynie.
    taki maluch już istnieje - poszukajcie w internecie na YT widzialem filmiki nawet zientarski komentuje projekt...

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  4. #4
    corek
    Gość

    Domyślnie

    Czyli zostaje pytanie o odwrócenie skrzyni do góry nogami

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Co tu kombinować???? Dyfra nie obrócisz, bo nie ma tam miejsca na takie ekscesy. Skrzyni nie obrócisz bo i po co?? Wkładasz silnik do malucha tak jak leży on w Alfie, czyli silnik ląduje Ci za fotelami przednimi, skrzynia za nim, nic nie trzeba zmieniać i robisz sobie malucha z silnikiem centralnym Lepiej jednak zastosować cały wózek od 145/146 z boxerem, skrzynią i zawieszką (oczywiście zmodyfikowaną), przy okazji zwiększysz sobie rozstaw kół z tyłu. A umocowanie silnika tak jak piszę spowoduje lepsze rozłożenie masy przód/tył. W głowie mam cały projekt, ale nie chciałem wykorzystywać budy od malucha...

  6. #6
    schab
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer
    Co tu kombinować???? Dyfra nie obrócisz, bo nie ma tam miejsca na takie ekscesy. Skrzyni nie obrócisz bo i po co?? Wkładasz silnik do malucha tak jak leży on w Alfie, czyli silnik ląduje Ci za fotelami przednimi, skrzynia za nim, nic nie trzeba zmieniać i robisz sobie malucha z silnikiem centralnym Lepiej jednak zastosować cały wózek od 145/146 z boxerem, skrzynią i zawieszką (oczywiście zmodyfikowaną), przy okazji zwiększysz sobie rozstaw kół z tyłu. A umocowanie silnika tak jak piszę spowoduje lepsze rozłożenie masy przód/tył. W głowie mam cały projekt, ale nie chciałem wykorzystywać budy od malucha...
    A jak będziesz wybierał biegi ?
    Lewarek wypadnie ci gdzieś w miejscu tylnego zderzaka ...

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    Prosze tu filmik fiat 126p z silnikiem 1.7 16V boxer ;]

    http://www.youtube.com/watch?v=B-9mT...ext=1&index=10

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Cytat Napisał schab Zobacz post
    A jak będziesz wybierał biegi ?
    Lewarek wypadnie ci gdzieś w miejscu tylnego zderzaka ...

    Wystarczy pomyśleć... To nie klocki lego że wszystko jest gotowe do złożenia. Linki lub drążek, jak kto woli.
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 10-07-2010 o 08:50

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    No to wsadzę swoje 5 groszy...
    Na filmie widać, że silnik jest w miejscu tylnego siedzenia, skrzynia z tyłu, więc kierunek jak oryginale - nie trzeba było odwracać dyferencjału.
    Przekładałem flaki z jednej skrzyni (obudowy) do drugiej skrzyni (obudowy) w ar 33. I już wtedy zastanawiałem się czy można odwrotnie założyć dyfer -ot tak może się przyda w przyszłości - i o ile dobrze sobie przypominam (a nie miałem jeszcze wtedy cyfrówki) to chyba jedyną przeszkodą w przełożeniu dyfra jest pokrywa skrzyni - gdyby wytłoczenie pod dyfer było symetryczne (po obu stronach) to nic nie trzeba by przerabiać.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #10
    corek
    Gość

    Domyślnie

    r-sokol jeżeli to jest prawda to jest to przełomowy fakt w moich dywagacjach. Czy ktoś jeszcze wtrąci jakieś grosze?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 07:21
  2. luz na lewej flanszy/wałku dyferencjału skrzyni biegów
    Utworzone przez sharkypl w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-02-2013, 18:18
  3. [146] 1,7 boxer wymiana skrzyni
    Utworzone przez sk8er w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 00:45
  4. [146] Synchronizatory skrzyni boxer 1.4
    Utworzone przez Karol88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 10:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory