Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Dusi sie od pierwszego odpalenia

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie Dusi sie od pierwszego odpalenia

    Czesc mam maly problem z moja AR, a mianowicie zawsze gdy po dluzszym postoju np po nocy gdy silnik calkowicie ostygnie to zawsze gdy odpale silnik alfa zaczyna sie dusic... obroty spadaja do ok 300 i trzesie calym samochodem, gdy probuje dodac gazu to za bardzo nie pomaga, dopiero gdy zaczne powoli przegazowywac wkreci sie na wlasciwe obroty i wszystko jest ok czego to moze byc wina? Bledow zero, sprawdzalem przeplywomierz poprzez air mass i napiecie i wszystko jest ok, do tego byl wymieniany rok temu... Macie jakies pomysly?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - błędy są dla mechaników.
    - dla mas są tylko i wyłącznie parametry adaptacyjne, jakie ma TRA, FRA , Lambda Regulation row 1.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    A świece kiedy wymieniałeś?
    Sprawdź też PWN, mogą mieć przebicia.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #4
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    A czy to przypadkiem nie jest takie równe działanie silnika, ale strasznie wolnego?
    U mnie to też ostatnio wystąpiło 3 razy. Silnik prawie przygasał, równe obroty, jak by był strasznie obciążony.

    Prócz tego w czasie jazdy czuje czasem włączający się spadochron jak bym miał dziurę za przepływką.

    Muszę zlogować wszystko.

  5. #5
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Bubu mozesz mi przypomniec jak nazywaja sie parametry TRA i FRA w alfadiagu bo nie moglem ostatnio znalesc... i z tego co pamietam co regulation row 1 chodzilo od 0.97-1.07
    Co do swiec to byly wymieniane nie caly rok temu.
    Myslalem tez nad tym zeby kupic taki srodek do czyszczenia przeplywomierzy i czy swojego tym nie wypsikac i wyczyscic moze w tym lezy problem?

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Nikt nie przypomni? Probowal ktos wyczyscic przeplywke takim srodkiem do przeplywomierzy? Nic sie tam nie zepsuje?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - Lambda Regulation Row 1 , norma to 097 -- 1.03
    - FRA ( multiplicative, na wyższych obrotach) , norma to 0.8 -- 1.2
    - TRA ( additive, czyli na biegu jałowym) , norma wg. alfadiaga +/- 5.000 usek,
    - ja uznaję za normę dla silnika starszego od 6 lat + 50.000 usek, żadne ujemne wartości, poniewaz to daje za bogatą mieszankę.
    - powyższe nie dotyczy silników z LPG, tam może być róznie w zależności od korelacji ECU benzyna <=> ECU gaz.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,474

    Domyślnie

    To są typowe objawy żle wyregulowane LPG
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Wiec tak, dzisiaj podlaczylem jeszcze raz pod kompa i o to moje wyniki:

    1) Regulation Row 1 - 0.97-1.03
    2) FRA - 0.99
    3) TRA - na poczatku 70000.00 pozniej gdy pochodzil troche na biegu jalowym spadlo do -1500.00 i potem wzroslo do 3500.00

    Piotrix - gaz raczej bym wyelyminowal, dlatego bo jezdzilem kilka dni na samej benzynie i nawet po resetach i nic to nie dalo.

  10. #10
    selius
    Gość

    Domyślnie

    I jak nikt nic nie wie?

Podobne wątki

  1. [159] Szarpanie silnika podczas odpalenia co to moze byc ???
    Utworzone przez Bllondas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 16:32
  2. Minimalne napięcie do odpalenia auta
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-09-2011, 10:57
  3. [159] Cichy pisk zamiast odpalenia..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 13:32
  4. Biały dym przy próbie odpalenia auta
    Utworzone przez Ukasz1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 09:38
  5. CO trzeba do odpalenia
    Utworzone przez marcinv530erx w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-01-2010, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory