Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 66

Temat: Odma oleju

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie Odma oleju

    Koledzy, szukając lewego powietrza dmuchałem dymem z papierosa w rure za MAF-em w kierunku kolektora.
    Ściągnąłem przewód odmy (ten pierwszy), trzymałem palcem plastikowe kolanko co idzie do przewodu odmy, a sam przewód wychodząc z pokrywy zaworów był luźny i powietrze (dym) wracał właśnie tym o to przewodem. Tak ma być?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - może zaznacz innym kolorem przebieg "dmuchania " strzałkami na tym pokreslonych zrzucie.
    - bedzie wiadomo co i jak.

    ---

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    chodziło mi o ten przed przepustnicą
    wąż z pokrywy zaworów wisiał samoistnie a z "rury do przepustnicy" wychodzi takie kolanko na objemkach i tam trzymałem palcem
    następnie dmuchałem w rure za mafem w kierunku przepustnicy, kolektora i z pod pokrywy zaworów tym luźnym wężem syczało

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    przed chwilką zaglądałem pod maskę.
    z pokrywy zaworów idą dwa węże odmy. odpiąłem je od dolotu, dolot uszczelniłem a te dwa węże dalej były podpięte do pokrywy zaworów.
    odpaliłem silnik
    pierwszy wąż (ten co idzie przed przepustnicą) dmuchał "powietrzem" na zewnątrz
    drugi wąż zasysał do w kierunku pokrywy zaworów.
    czy tak ma być?
    kiedyś ktoś pisał o zawieszającym się zaworze pod pokrywą zaworów.
    u mnie też jest coś takiego?
    to się regeneruje, czyści, wymienia?

    help me...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    obroty mi przestały falować...
    ja już ku..a nie wiem o co chodzi
    wyciągnąłem ten cały dziwny zaworek odmy za przepustnicą
    poprawiłem sprężynkę tak żeby ten zaworek leżał w niej idealnie
    naciągnąłem linkę gazu, bo był luz
    odpalam, cofam (powinien falować), jadę kręcę kierownicą na max w jedną, na max w drugą a obroty stoją w miejscu
    jadę jeszcze w jedno miejsce, czekam z 15 min. odpalam i jadę dalej do domu.
    obroty zafalowały mi jeszcze z dwa razy (tak do 500 rpm)
    ale stojąc na światłach obroty były wyższe od "normalnych" tj ok 950 rpm i falowały ~+- 100 obr
    ale już nie przygasały do zera... myślę że to już jest wina przepływki bo mam no name, bo starą uszkodziłem w wanience ultradźwiękowej
    ale wychodzi na to że albo silniczek krokowy w zakresie załóżmy 800-850 rpm ma przerwe i falują obroty a ja linką je podniosłem
    albo ten zaworek odmy

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Widzę, że jeszcze jeden kolega zaczyna zastanawiać sie nad tym ustrojstwem.
    Póki co próbujesz odkryć Amerykę, ale popełniasz wiele błędów. Jednak to dobrze, że zaczynasz mysleć.
    Trochę Ci pomogę: poczytaj tu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...t=zaworek+odmy
    No i uważaj, bo ten drugi wąż łączący pokrywę zaworów z kolektorem ssącym poprzez zaworek służy do dostarczenia tzw. powietrza dodatkowego. A wtedy, jeśli ten pierwszy wąż jest odłączony od rury ssącej to masz w kolektorze lewe niepomierzone powietrze - a to jest niedobrze dla silnika.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wnioskuję że oby dwa przewody odmy są bardzo potrzebne i zależne od siebie.
    więc u mnie wszystko wróciło do "oryginału"
    zastanawia mnie fakt że obroty mi już aż tak nie falują.
    dziwnie się jeździ wręcz ;-)
    chciałbym ten zaworek nowy dostać ale na alledrogo go już nie sprzedają, chyba że przeoczyłem

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dobrze wnioskujesz.
    A obroty nie falują bo pewnie oczyściłeś wnętrze zaworka z mazi i powietrze dodatkowe przy zamkniętej przepustnicy może dopływać w odpowiedniej ilości.
    Właściwie to ten zaworek jest raczej bezawaryjny, bo to tylko plastikowy grzybek ze sprężynką. Ważne, żeby dobrze oczyścić ten grzybek i otwór, w którym on pracuje jakimś dłuższym wyciorkiem.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    z tym że on nie był brudny jakoś specjalnie tylko się świecił troszkę od oleju, a nawet go nie czyściłem a bardziej zająłem się tą sprężynką

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A co zrobiłeś ze sprężynką?

Podobne wątki

  1. [159] Odma
    Utworzone przez strus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 10:19
  2. Odma
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 18:10
  3. Odma / separator oleju
    Utworzone przez dzida84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 22:53
  4. odma.. odstojnik par oleju
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 08:03
  5. [145] Odma przy w lewie oleju od czego ?
    Utworzone przez Kreweta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2011, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory