Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Silnik gaśnie po kilku sekundach i wyskakuje bład silnika oraz "go to dealer"

  1. #1
    Piochu
    Gość

    Domyślnie Silnik gaśnie po kilku sekundach i wyskakuje bład silnika oraz "go to dealer"

    Witam po raz pierwszy na forum.
    Problemem moim jest gaśnięcie silnika po rozruchu i błąd silnika z popularną dość informacją "go to dealer". Komunikat ten pojawia się w parze z informacją "low oil pressure" (posadam 10W 40 mobil 1). Dolegliwości ustają po kilkukrotnej próbie odpalenia i rozgrzania silnika. Błędy zostały usunięte pod komputerem, czujnik przeczyszczony EGR - przeczyszczone ale pojawiają się cały czas przy porannym rozruchu. Dodam ze temperatura za oknem siegająca 17 stopni na minusie pewnie nie sprzyja elektronice.
    Pytanie brzmi czy miał ktoś takie dolegliwości bo to gaśniecie silnika jest kłopotliwe a na mrozie szybko załatwia akumulator.
    Pozdrawiam i czekam na info

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    piszesz że błędy zostały skasowane.A jakie to błędy?Sprawdzałeś czy masz stan oleju na szabelce?

  3. #3
    Piochu
    Gość

    Domyślnie

    Błędy dotyczyły magistrali listwy wtryskowej i czujnika cisnienia oleje - cytuje mojego znajomego mechanika

    ---------- Post dodany o godzinie 23:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:07 ----------

    Olej zarówno na bagnecie jak i na skali wyświetlacza w porządku

    ---------- Post dodany o godzinie 23:09 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:07 ----------

    Błąd od wtrysku pojawił się zapewne po niedawnej przygodzie kiedy to wypluło uszczelkę pod jednym wtryskiem. Sprawe szybko załatwiłem nową uszczelką natomiast temat z olejem trwa

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    co do oleju to masz problem z czujnikiem poziomu oleju który jest wkręcony w tylną część miski olejowej.Może czyszczenie pomoże ale nie zawsze wtedy wymiana.
    Co do gaśnięcia to masz problem z ciśnieniem paliwa,trzeba zrobić głębszą diagnostykę nie tylko usunięcie błędów.Problem uszczelki pod wtryskiem nie jest przyczyną tego błędu.

  5. #5
    Piochu
    Gość

    Domyślnie

    Błędy związane z olejem nie są powodem wyłączania silnika przez komputer tak? Czyli rozumiem ze moze byc to "paliwowy" problem. A czy verva którą ostatnio zalałem na orlenie może mieć wpływ na takie coś ?? Dodam ze po diagnostyce zalałem zwykłym i cały czas to samo.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    jeśli by nie chciał odpalić to wtedy być może wina paliwa ale skoro daje sobie rade to raczej cos innego. Zawsze możesz spróbować wyjąc bak, wyczyścić/umyć i zalać paliwem innym dla pewności a kosztów praktycznie po za paliwem nie bedziesz mieć.

    Obstawiałbym bardziej na coś z wtryskami ewentualnie coś z pompo paliwa?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  7. #7
    Piochu
    Gość

    Domyślnie

    Ciekawi mnie fakt w jakich przypadkach komputer wyłącza silnik. Czy jest jakaś grupa błędów po których ewidentnie zostaje wyłączony silnik. Jak wspominałem dzieję się tak na pewno w przypadku komunikatu "low oil pressure" (po rozgrzaniu i ponownym włączeniu błędu już nie ma).

    ---------- Post dodany o godzinie 11:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:01 ----------

    Niedawno wybrałem się na przejażdzkę i zdecydowanie wyłączyło silnik po komunikacie "low oil pressure switch off" a silnik juz miał powyżej 50 stopni. Olej wymieniany 2 kkm temu i mobil 10w 40. Dziwna sprawa i kłopotliwa bo auto w trakcie jazdy potrafi zrobic takie jaja. Spotkaliscie sie z takim czyms ?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Moje nie doczytanie bo komunikat "low oil pressure switch off" to słabe ciśnienie oleju,nigdy tak nie miałem ale być może wtedy komputer wyłącza silnik.Czujnik o którym pisałem wyżej służy do określenia stanu oleju więc to nie on jest winowajcą.Zacznij może od wymiany czujnika ciśnienia oleju,gdy to nie pomoże trzeba sprawdzić ciśnienie oleju,bo jazda z niskim ciśnieniem oleju grozi uszkodzeniem silnika,

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Moja bella zgasla kiedys podczas wyprzedzania tez komunikat o oleju oraz marchewa MSCF i stoje, nie odpalilem juz auta ,skonczylo sie lawetą ,odstawilem auto do goscia od komputerow ktory tez ma warsztat ,udalo mu sie odpalic belle ,ale po dodaniu gazu gasla ,okazalo sie ze wtyczka od regulatora cisnienia nie stykala i odpalic odpalila ,ale podczas drgan silnika wtyczka sie wypinala jakims cudem i auto gaslo...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piochu Zobacz post
    Błędy dotyczyły magistrali listwy wtryskowej i czujnika cisnienia oleje - cytuje mojego znajomego mechanika

    ...
    A mechanik naprawił czy tylko skasował błędy? Jak nam mój gust to tylko skasował, a przyczyną gaśnięcia jest brak odpowiedniego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej - czyli albo regulator ciśnienia do czyszczenia/wymiany, albo pompa do regeneracji. Możesz mieć jeszcze kiepskie paliwo.... Brak ciśnienia oleju pojawia się przy gwałtownym zgaśnieciu silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 22:00
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 23:09
  4. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 15:45
  5. [145] 1.4 90KM 96` Po zapaleiu silnika po kilku sekundach gaśnie.
    Utworzone przez immortal w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory